Tuesday, November 18, 2014

Cara nak download video youtube senang tanpa guna apa-apa software

Hari ini saya nak download video daripada youtube.

Walaupun saya ada install software Internet downloader manager (IDM) tapi saya kurang gemar menggunakannya untuk download video daripada youtube kerana:-
  1. kadang-kadang icon IDM tu tak keluar
  2. Dia akan bagi banyak list, termasuklah iklan pun dia bagi. Kalau kita salah klik dah buang masa.
  3. Kadang-kadang video yang kita download tu akan ada rosak.
Oleh itu, kalau anda pun mengalami masalah macam saya, maka saya cadangkan anda pun ikut cara saya untuk download video daripada youtube dengan menggunakan perkataan "ss"

1)search video yang anda mahu.

2)pergi ke url video tersebut dan hanya tambah perkataan ss dia hadapan perkataan youtube. Kemudian tekan button 'enter' pada keyboard komputer anda.


3)Pilih jenis kualiti video anda. Semakin besar nilai p, semakin berkualiti video tersebut. Kemudian klik saja dan terus download.


 Dah siap download

Oleh sebab saya kurang mendengar radio, dengar radio time naik kereta kawan saja atau time kemas bilik hujung minggu. Jadi saya kurang tahu tentang lagu-lagu terkini. Kalau dulu roomate lah yang selalu introduce lagu2 yang the latest. Sekarang ini keretapi lambat sikit. See lagu terbang tunduk ni da release september..la ni da november dah baru tahu. hahha

emm bercakap sedikit berkaitan fynn jamal pula. I know that dia ada niat yang baik, apa yang nak disampaikan itu baik. Tapi cara penyampai dan attitude 'fynn yang dulu' itu agak slack lah. (Tapi kita sebagai manusia, kita tak boleh membenci seseorang, kita hanya boleh membenci kemungkaran yang dilalukannya sahaja, itu dinamakan mencegah kemungkaran melalui hati. Bak kata ustazah saya masa sekolah menengah dululah). Tapi sekarang alhamdulillah fynn sudah berubah ke arah kebaikan. Semoga perubahan dia kini akan berkekalan dan dia sentiasa mendapat sokongan untuk berbuat kebaikan daripada semua. Saya suka ke fynn jamal yang sekarang? hehe sorry saya kurang dalam bab-bab untuk sukakan artis,..hahah sorry ..peace ^^V

No comments:

Post a Comment